torsdag, november 15, 2007

Ju längre väntan desto bättre?

"Lunchtid mellan 11-13 har vi längre väntetider" står det på en stor lapp utanför labb. Jag som rusar dit med bilen på lunchen för att få provtagningen så snabb och smärtfri som möjligt.

Pytt!

Det är dryga tretti nummer före mig när jag kommer. Jag hinner både läsa ett gammalt nummer av Damernas, köpa en jättegod skink-ostbaguette med dijonsenap och prägla en ny patientbricka innan min tur börjar närma sig. En timme precis tar det. Och jag klagar inte egentligen. Hey, vi bor i Stockholm och det innebär liksom per default att man får köa-köa-köa...

Men jag har en stilla undran: Hur kommer det sig att väntrummet är befolkat till 90% med pensionärer? Kan de liksom inte ta morgon och eftermiddagstiderna och lämna lunchtiderna till oss stressade heltidsarbetande tidspressare? Va? Va? Kan nån förstå...

Det enda som verkar rimligt för mig är att de faktiskt vill sitta i ett väntrum, bläddra i tidning, titta på folk, fördriva tiden. Vänder man på det så är det ju egentligen ett rätt behagligt vardagsnöje. FÖR DEM! Allt jag vill är att komma fram i kön snabbt-snabbt. Leave lunchen till mig nästa gång, va!

3 kommentarer:

Saring sa...

jag skriver under! OCH saknar dig. Tid till flyktig vardagsträff snart månne?

KRAAAAAAAAM

Anonym sa...

Så sant så sant så DARN sant!!! men så är det faktiskt överallt, både Post Bank och ICA.... när man själv inte kan välja då står de där frivilligt och trängs.

Finns det nåt bättre än att gå och storhandla direkt när ICA öppnar kl 08, när man nästan är helt själv?!?!
Eller gå direkt fram till en kassa på Posten (har det ens hänt...)

Så som sagt, pensionärer, stanna hemma på lunchen!!//M

jess sa...

Helt sant - har irriterat även mig! Men var drar man gränsen - för då gäller ju samma arbétslösa och föräldralediga som är hemma om dagarna - en del hojtar ju på dom också men lunchtiden kan ju inte vara exklusivt vikt åt vissa. Pensionärer, f-lediga och arbetslösa har ju också tider att passa antar jag?! Eller?