fredag, januari 22, 2010

Spegelbild eller rättvänd bild

Jag har funderat mycket senaste tiden på just detta. Allt eftersom Lilla N växer så blir det så tydligt vilken person hon är. Och om F varit min spegelbild hela livet så verkar N bli tvärt om. Stödjer f ö min teori om att det alltid är en av varje!

Största motståndets lag har regerat genom Fs uppväxt. Hon har varit mästare på att gå mot strömmen och det har varit mycket kämpakämpa över varje liten sak. Fröken Tvärtom! Nu rullar det mesta på, iallfall det hon tycker är kul och det blir faktiskt mer och mer för varje år som går.

N vill redan. Hon är hjälpsam, verkar mån om att förstå och känna av. Hon sträcker i armarna när jag ska klä på henne, jag behöver inte jaga henne för att borsta tänderna och när det är badadags kryper hon i högsta fart till grinden och väntar på att bli nedburen. Fröken Friktionsfri!

Och jag har fått båda för att jag klarar av dem. Och jag älskar dem båda precis lika mycket, precis som de, precis för att de är just som de är. Spännande och speciella på olika vis. Jag vore inte den jag är om de inte fanns.

Visst är det urhärligt! konstaterar Cinks

2 kommentarer:

Catten sa...

verkligen urhärligt! alldeles förtjusande faktiskt.
jag har inte tänkt på det viset riktigt, men jag skall ta mig en funderare och återkommer i ärendet! ;)

Anonym sa...

Myyyycket intressant som du säger.

Jag har ju i princip kan man väl säga oxå en av varje. Min friktionsfria kom först. Inte mkt motvals där genom åren även om det naturligtvis oxå har förekommit.

Sen kom Hilding Vilding. Han är mer av allt. Precis som många aktiva som gossar är han oxå helt fantastiskt gosig kramig osv.

J har helt enkelt alltid klarat sig mer själv, även på den biten om man så säger??

Och vem är de lika? Ja säg det?!