torsdag, januari 28, 2010

Föraning

Trots att jag försöker förskjuta negativa tankar så sipprar de igenom mitt svartfilter. Lindar sig kring strupen. Hänger i hjärtat. Lägger sig som bly i benen.

Och min Lilla Spegel känner givetvis av min sinnesstämning, henne lurar jag inte så lätt. Jag har märkt att N verkligen speglar mina känslor. När jag är glad är hon glad. När jag är trött och sur så visar hon sig också från den sidan.

Och nu. Nu måste jag utstråla nåt mycket konstigt. Ett lugn på ytan. En mask. Tror jag iallfall men jag lyckas tydligen inte som sagt. Innuti är jag inte lika rofylld. Nej, jag vill helt enkelt inte känna efter. Och jag ska hålla koll på hur många dagar det tar innan jag tycker att jag inte gjort nåt annat än jobbat. Gissar att det kan röra sig om bortåt fjorton dagar.

Fram tills dess ska jag njuta och bara gilla läget så gott det går.

Inga kommentarer: