fredag, maj 11, 2007

Flax

Bilderna jag raderade från kameraminneskortet är nu återskapade. Och jag är glad, gladare, gladast.

Hur kan man återskapa bilder som raderats? undrar du kanske. Jo, det fungerar som så att när bilderna tas så skapas ett index av bilderna. Det är detta index som raderas från kameran. Själva bilderna ligger liksom kvar. De skrivs över nästa gång du tar bilderna.

Programvaran går in på kortet och hämtar upp samtliga bilder som ligger där. Jag hade 609 bilder och det tog närapå halva natten innan jag hade alla tillbaka på min dator igen!

När man råkar deleta bilderna eller om kortet blir korrupt så är det viktigt att inte ta fler bilder eftersom de då skriver över de andra bilderna.

Nu har jag två cd-skivor med programvara för att hämta upp bilder från kameran. Om nån annan skulle råka göra samma misstag, tänker jag...

Happy Cinksy - now WITH photos!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken toppengrej!!! Tackar ödmjukast för tipset, det lär koma till användning här om jag känner mig själv rätt!

/ÅSA (Minksens bok-vän, vi träffades på trevligt Agge-dop!)