fredag, december 21, 2007

Ljus i mörkret

Det känns lite som om det gått emot mig och mannen under året som nu snart är till enda. Därför är det skönt att det ändå slutar på ett riktigt bra sätt. Idag ska vi nämligen åka och hämta en liten hundvalp. Mitt liv med hund börjar nu! Hon är inte riktigt vår men så nära vår en hund kan bli utan att vara vår. Helt enkelt ett bra ägandeskap under rådande förutsättningar med ett arbetsliv som inte riktigt ger de rätta möjligheterna till att ta hand om en hundvalp.

En charmig blandras i svart och vitt ska idag bli min "lillasyster". Vi ska hämta och ta hem henne till mina föräldrar. Vi ska vara där hos henne första natten utan föräldrar, syskon, husse och matte. Och allt annat som hon bara vetat om i de tolv veckor som hon hittills levt. Vi är nära henne till imorgon då hennes "stor-husse och stor-matte" kommer hem och tar över.

Och jag lovar, bilder kommer. Bilder i biljontals och åter biljontals, antar jag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, en liten underbar busig valp, vad mysigt! Hoppas det blir en alldeles jättecharmig liten valp! Hojta till om det behövs goda råd - en annan har lite hundutbildning och hunderfarenhet.

en av tre flickor sa...

Men åååå vilken underbar julklapp! Det finns ingen bättre vän tror jag ... än en hund ;)
När jag hade det som tyngst var min hund min räddning tror jag ...

Jag önskar dig och alla dina kära en underbar jul och ett väldigt mycket bättre nytt år :)

Saring sa...

Så fint. Ljuvligt. GOd fortsättning käraste fin-du.

/Sara