onsdag, december 19, 2007

Negativt

Vilket sjukt sammanträffande!

Idag på P3 pratar de om sjuka sammanträffande. Det är helt sjukt vad det sammanträffar med mitt märkliga sammanträffande!

I två veckor har jag burit honom, pratat med honom, dragit honom i vagnen och klappat hans lilla kind. Vår Isak, det enda lilla embryo som blev av plocket för två veckor sen. Isak. Han fick plötsligt bara heta det och inte vet jag varför, det bara kom.

Jag hade hoppats så på att få ge honom plats i familjen någon gång i september nästa år. Vår Isak, en ny familjemedlem, mer att älska.

Men så idag, exakt två veckor sen äl och just på självaste namnsdagen, förstår jag att vi aldrig kommer att träffas. Världen kommer aldrig att få träffa vår Isak, mina händer kommer aldrig att få smeka hans lena kind och inga tårar i världen kommer att förändra det, jag vet. Inombords gråter jag ändå.

Och livet går vidare…

6 kommentarer:

Anonym sa...

Skit fan skit :´(

stora kramar!
//M

jess sa...

Håller med Minks - skit skit skit!!

Jag ska berätta om vårt sjuka sammaträffande en gång - men jag låter det vara för nu!! Stor kram!!

Kapybaran sa...

pardon my french, men: fan.

fint skrivet i sorgen.
kram.

Saring sa...

Älskade fina du. Så fel. Fan.

Kram.

Anonym sa...

Stor kram! Sorgligt.

Anonym sa...

Åh kära Cinks så förtvivlat tråkigt. STOR kram!