söndag, maj 25, 2008

...mer mors dag

Jag kom hem efter att ha skjutsat F till sin pappa. Det var tyst hemma. I diskhon stod bara stjälkarna kvar av rosorna som mannen fick på sin födelsedag för några dagar sen. De har blommat så enormt vackert men nu började de sloka...

Han kom upp från övervåningen. Men den där omisskännerliga minen.

"Vad har hänt med rosorna" undrade jag.
"Jag har slängt dem på komposten" påstod Mannen.
"Har du...nähädu..." sa jag när jag såg hans oskyldiga uppsyn.

Då tog han mig ner till sovrummet där hela sängen var fylld med röda rosenblad. På nattduksbordet låg tre blad i en hjärtformation.

Det var hans sätt att säga "Grattis på kommande Mors dag".

Han är så jädra bra, min man.

Skönt och omtumlande att efter så många års hoppande över staket ha den grönaste gräsmattan! sa Cinks

Inga kommentarer: