torsdag, januari 04, 2007

Utmaning: Summering 2006

Vad gjorde du 2006 som du aldrig gjort förut?
Jag badade minsann isvak! Doppade hela mig tre gånger.

Vilka länder besökte du?
Det blev en sväng till Norge i november.

Vilket datum från 2006 kommer du minnas, och varför?
Fjärde juni - ettårig bröllopsdag som firades på Möja. En speciell helg med många minnen, på många sätt. Och så känns det lite extrabra att nyårsafton blev sådär speciellt bra, bådar liksom gott för året som kommer.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2006?
Justin Timberlakes "Sexy back". Biljetter inköpta, nu väntar vi bara på att det ska bli juni...

Vad gjorde du på din födelsedag?
Jag beställde frukost och paketöppning i vardagsrummet. Mannen hade dekorerat med svenska flaggor i taket och lagat mumsig smoothie. Sen var jag och F till Granngården och köpte en grimma som vi åkte upp till stallet med. Vid två kom mamma & bonuspappa över på lunch och fika. Sen var det middag på kvällen för elva vuxna och fem barn. Livat värre! Vi bjöd på kycklingwok och flamberade äpplen med glass. Och en massa vin till värdinnan. Vid tolv åkte de sista gästerna och då stupade jag och mannen isäng.

Vad gjorde ditt år mycket mer njutbart?
Akupunktur och träning. Det har varit jättebra för min kropp och mitt sinne.

Vad har hållig dig från att bli galen?
Ja, det är nog också tack vare akupunkturen och min envis- och envetenhet. Och kanske främst PS-terapeuten som jag gick hos ett halvår. Tack vare våra samtal slapp jag den vita skjortan.

Vem var den bästa nya personen du träffade?
Hm, ja, det var nog Madde på jobbet som gjorde att arbetsglöden kom tillbaka.

Uppnådde du det du tänkt dig under 2006?
Näe, inget av det jag tänkt uppnå inträffade dessvärre... Stressade inte mindre (nyårslöftet förra året), blev sjuk i ögonen, hoppade av studierna, fick ingen ny bejby och hittade inte drömjobbet. Men kanske att jag blivit lite mer medveten om VAD jag behöver. Sen gäller det bara att försöka göra verklighet av det.

Förhoppningar om 2007?
Jag fortsätter att önska det som jag inte lyckades införliva 2006...

Vilka fler vill du ska svara på dessa frågor?
Saring, Anna och Christina

1 kommentar:

Saring sa...

Cheeeeesus!!! jag har ju MISSAT din utmaning!!! Såg den då jag blev sotis på att Anna hade blivit utmanad och var tvungen att gå in och kolla *gapskratt* - det är faktiskt sant. Och inte skall jag väl ljuga för dig. Blev sååå glad att även JAG blev utmanad och LOVAR att anta den imorgon. Nu slöa framför dumburken (en till som är dödsatrött efter jobbet..)
KRAM!