torsdag, juli 31, 2008

Gyng-gyng

När F var liten älskade hon att gunga, precis som barn brukar göra. Hon började med att ivrigt sprattla med benen i gungan medan hon glatt sjöng "gyng-gyng, gyng-gyng". Efter en stund blev ögonlocken tunga och tillslut sov hon helt avslappnad i gungan medan uthålliga mamman fortsatte putta.

Gyng, gyng

Jag har jobbat i två veckor nu och redan första veckan fick jag ont i rumpan. Tydligen hade jag det förra graviditeten också men först i senare veckor. Känns som om jag har cyklat jättelångt.

Jag fick därför låna en Balancefit-kudde av mannen som jag nu sitter och gungar på ovanpå kontorsstolen. Den har små piggar på som jag dessutom tror är bra för blodcirkulationen. Som bonus tycker jag att min snapping hip* blivit bättre, den blir eländig när jag sitter för länge. Man kan stå på den också och öva upp balansen medan man jobbar, instabil träning, mums för kroppen.

Gyng-gyng, sa Cinks

*Snapping hip är när det klonkar varje gång man tar ett steg, höften knäpper liksom till på ett väldigt irriterande sätt.

2 kommentarer:

Linda sa...

Så det är det det kallas, snapping hip. Jag har haft det till och från sedan tonåren och det gjordes röntgen av höfterna men man fann inget fel och sedan har det inte varit mer med det, men jag har undtat ibland vad det är.

Anonym sa...

Ja, det är tydligen inget ben i höften som klonkar som man kan tro utan nån typ av sena (?) som ligger så till att den knäpper när man går. Obehagligt men inte farligt tror jag...