torsdag, juli 31, 2008

Now starring...

Det är lite tomt hemma, F är hon sin pappa sen snart tre veckor tillbaka. Jag vet att hon har det hur bra som helst så jag är inte orolig alls och längtan har börjat komma först nu.

Imorse ringde hon och berättade om en 20 sidor lång berättelse som hon håller på att skriva. Handlingen är givetvis och helt uteslutande hästar och stall.

"Och mamma, eftersom jag inte är så bra på att rita gubbar så tänkte jag använda riktiga bilder" förklarade hon och började rabbla upp vem som skulle vara tjejerna i stallet, Lisa, Sofia, Pia och allt vad de nu hette.

"Och så är det en ridlärare som heter Lars och det tänkte jag att M (eg. anm bonuspappan, min man alltså) kan vara. Sen har han en dotter som är ganska liten och så och det är ju jag så det tänkte jag vara. Sen är det en riktigt sur och grinig gubbe med i stallet också...men jag vet inte vem det ska vara...

"Jaha, är han gammal då eller?" frågade jag.

"Ja, han är trettio år" svarade F och funderade kort innan hon konstaterade "Det får pappa vara!"

Ridå.

Inga kommentarer: