måndag, juli 28, 2008

Nattliga äventyr

Jag drömmer återkommande om vatten.

Ibland befinner jag mig i vatten fyllt med faror som ormar, snåriga vattenväxter och farliga fiskar. Jag tar mig framåt, blir aldrig biten eller skadad men är hela tiden rädd och otrygg.

En gång drömde jag om att jag skulle bada i ett vatten fullt med små, små ormar. De var inte farliga men det var med obehag jag hoppade i vattnet. De simmade omkring mig men gjorde ingen förnär.

En annan gång hoppade jag ner i ett helt stilla vatten. Någon skulle visa mig något under vattnet men det fanns absolut inget att se. Vi hoppade i vattnet vid en kaj och sjönk stående till botten och landade på stilla sand. Det var en rätt angenäm dröm eftersom inget otäckt hände.

Inatt drömde jag om att jag simmade tillsammans med delfiner och späckhuggare. Det var en känsla av lycka och frihet och var inte ett dugg otäckt utan bara härligt. De tog mig med, vi lekte ihop och de liksom skyddade mig. Jag kände mig stolt.

Jag har förstått att vatten är förknippade med många känslor, positiva och negativa. För mig var nattens dröm verkligen positiv.

Inga kommentarer: