tisdag, april 07, 2009

Bara jag får vila lite...

Jag sitter i bilen och har just parkerat efter träningen. Solen värmer genom bilrutan och oplanerat stannar jag till, lutar mig tillbaka och tänker att "bara jag får vila lite..."

Jag går in och klär av mig i badrummet för att ta en dusch. De varma vattenstrålarna sköljer över mig och jag står alldeles för länge och tänker att "bara jag får vila lite..."

Jag kokar en solhavrelatte och sätter mig på trappen på baksidan och njuter i solen. Värmen är härlig och det kaffet smakar gott. Och jag tänker att "bara jag får vila lite..."

Snart en ny natt, ett nytt skådespeleri. Och inte har jag kunnat vila, inte ens lite. Och på nåt sätt går det ändå!

1 kommentar:

Linda med mom sa...

Just den känslan du haft har jag också haft idag, efter mycket jobb i några dagar. Skillnaden för mig är att mina barn är större och de sover bra om natten vilket gör att jag kan ta igen fortare än du kan.

Så ikväll håller jag alla mina tummar att du får en bra natt utan alltför mycket skådespeleri.

Kram