måndag, april 06, 2009

Tankar som far...

Jag tar ut en stol och hittar en strimma sol på framsidan som jag värmer mig i. All världens tankar far omkring.

Tänker på att jag trivs med tillvaron just nu. Jag har kommit till att trivas med mig själv och livet på ett sätt som jag inte tror att jag gjort nån gång tidigare. Som den helgjutna Stenbock jag är har jag alltid strävat efter något annat; ett mer stimulerande jobb, ett kärleksfullare förhållande, en slankare kropp, ett hippare hem, ett barn till...

Nu står jag här, visserligen med ett jobb som suger, ett hem i kaos, en kropp som tydligt tjallar om att jag varit gravid. Men jag trivs. Jag brukar säga till min man att jag har den grönaste gräsmattan. Och det är ju så det ska kännas! Innuti. För det är ju det som räknas.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som ljuv musik!!!

Jag önskar att jag kunde komma dithän även jag!!
//M

Mamma P sa...

Låter som harmoni det! Njut!!!