måndag, maj 18, 2009

Inte än, inte rätt...

Jag skickade en önskan till universum för ett tag sen om en trevlig mamma att dela promenader och vardagligt bäbisprat med. Idag tog jag en promenad med en potentiell önskemamma. Jag var lite osäker innan och nu tror jag att jag vet att det inte är den jag önskat.

Förlåt, jag vet att jag också är lite av en krokodil just nu med stor bubblande mun och små öron men hon var om möjligt ännu mer av en kategorisk krokodil och väldigt bestämd i sina åsikter. Dessutom tyckte hon att sonen var väldigt jobbig som snabbt protesterade för än det ena, än det andra. Jag nojsade med N och hon säger lite pustigt och snörpigt "Är hon alltid sådär". "Ja" säger jag "det är hon för det mesta" och inse att vi har en riktigt fin och härlig relation N och jag.

Nä, de väninnor jag redan har är lååångt mycket mer i min smak, så att säga. Kanske är det så att jag bara ska se det tydligare. Kanske är det den gåvan som universum skickat till mig för länge sen. Eller så är det bara jag som har väldigt lite ork att ta in nya människor. Jag tror det första.

Det finns nog inte plats för fler väninnor i mitt liv just nu. Jag är ju egentligen så alldeles förträffligt nöjd med dem jag har och känner.

Så jag säger istället Tack för gåvan att hjälpa mig se det.
Amen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack säger jag :)

Alla nya människor är nog inte ämnade för att bli nya vänner, men ibland springer man på något helt oplanerad som kommer in i ens liv.

HON var inte rätt, men vem vet kanske träffar du någon nästa månad som blir en livslång vän ;)

annars finns jag här i minst 50 år till som sagt, i alla väder. Puss

Cinks sa...

Mhm, kan vara så, man ska nog inte kämpa för mycket. Men jag vet ju att jag har mammor runt om mig om jag vill. Just nu tycker jag inte att jag har energi till att ta in nya människor. Eller rättare sagt, den energin jag har äts upp så himla fort.

Men man ska aldrig säga aldrig, kanske kommer "mamman" när jag blivit lite mer energipåfylld, vem vet!?!