tisdag, maj 05, 2009

Mycke nu...

I förrgår natt drömde jag att Mannen fick tas in på sjukhus för mental utmattning. Det e mycke nu...

I natt var det inte mycket bättre. Eller vad sägs om drömmen:

Jag pratar med en mörkhyad hushållerska som lever som i fångenskap hos sin man. Hon misshandlas och övervakas med vapen. Just nu ligger han på en bänk i trädgården och snarkar."När som helst kan jag sjuta honom" säger hon till mig och tar vapnet, en gigantisk revolver, från sin sovande man, ställer sig bredbent över honom och riktar den mot hans huvud. "Men jag väljer att stanna kvar" säger hon och stoppar tillbaka vapnet innan han vaknar.

Vad kan det betyda måntro. Först fattade jag inget, yr som jag var mitt i natten. Sen tänkte jag att jag måste nog vara helt utpumpad som drömmer så här. Nu när jag skriver ner det känns det mer som om jag bearbetar mitt liv från förr. Känns som om jag håller på att släppa gammalt groll och ledsamheter och verkligen gå vidare.

Eller vad tror du, astakerstin? Om du hade drömt drömmen...?

1 kommentar:

AstaKerstin sa...

Den måste jag suga på ett tag. Dock, får känslan av mardröm, och det brukar jag få när jag kopplar av.
Mörkhyad, jag känner hur det svartnar för ögonen av ilska. Men jag måste känna på om jag hade kunnat drömma en dröm där jag inte skjuter.
Återkommer