tisdag, januari 25, 2011

Efter regn kommer solsken

Jag får verkligen hoppas att det stämmer för oss. Får vi ett tredje nederlag så vet jag inte hur jag kommer att reagera. Psyket, antar jag...

I förra veckan fick vi preliminär diagnos på LillaN. Barnreumatism. Vi hade verkligen klarat oss utan det. Det räcker och blir över med oro och sorg över Fs diabetes.

Sjukdomarna är av samma art, autoimmuna och till viss del ärftliga. Största skillnaderna är väl att reumatism gör ont men är inte dödlig som diabetes. Och diabetes i sig gör inte ont om man sköter den. Men faktumet att vår lilla solstråle går med värk och gör henne till en annan än den hon egentligen är smärtar lika mycket.

Nu är jag naturligtvis orolig för bebis i magen, det kan inte hjälpas. Kanske är det därför jag har inte svårt att få kontakt med knytet i magen, av oro helt enkelt.

Men vi har fått vårt regn. Ett regn som fått oss att acceptera livets kringelkrokar. Och nu när det börjar torka upp så hoppas vi innerligt att solen får skina över oss alla snart. För som F säger "det kommer att bli en riktig mjukis för det är ju varken jag eller LillaN".

Hoppas innerligt att hon har rätt! tänker Cinks

Inga kommentarer: