tisdag, januari 25, 2011

Inga gissningar. Inga gissningar?

Konstigt ändå vad saker förändras. I den här oplanerade men väldigt mycket välkomna graviditeten har jag knappt försökt mig på nån gissning om när, var, hur... Kanske för att det är så himla osäkert om leveranssätt.

Men nu tänkte jag försöka mig på det!

Om det imorgon bestäms att det blir snitt eftersom bebis fortfarande turnerar i magen så gissar jag att vi kommer att få vårt efterlängtade tillskott rätt snart. Kanske 31:a eller tidigare..ouiiii. I så fall blir det nog en lagomliten bebis på ca 50 cm och 3.200g

Behöver de vända och lyckas med det ochklart de gör isåfall, annars får de hålla på tills det går så kan jag tänka mig att jag får vänta med leverans till nån gång kring den 10:e februari. Då har ju bebis hunnit växa till sig och är säkert 51 cm lång och väger kanske bortåt 3.500g

Fler alternativ...? Tror jag avstår från att föda säte som jag var inne på ett tag. Jag Är inte 25 år och läker såklart inte lika lätt. Riskerna känns större för barnet också, det vill jag inte vara med om!

Ny rapport kommer imorgon!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det närmar sig onekligen jajjemän. Gissningar har ju funnits tidigare men nu när vi vet att bebben ligger och kör vinkelvolten i magen och därmed är allt väldigt osäkert när nedkomsten kan bli.
(o därmed även size)

Om snitt, ja 31 eller 1. Borde bli 31, morfars dag inte sant?
Om vändning lyckas, 5e kanske? Annars säger jag 10e.

Storlek ja, om snitt före bf, 3300 annars 3600!