måndag, mars 12, 2007

Lista om Vanor & Ovanor

Jag gillar förändringar och att hitta på nya saker istället för att gå i gamla fotspår. Ligga bakofram i sängen. Sitta på olika platser vid matbordet. Titta på Tv från en annan plats i vardagsrummet. Ställa cykeln på ett nytt ställe. Däremot är det bra för mig med vanor, så jag försöker hitta balans mellan vanor / nya påhitt....
Och nu till frågorna:


· Nämn en vana du har, något du gör varje dag?
Vaknar, lägger mig på rygg och gnider igång magen.

· Vad har du för ovanor?
Jag plockar nästan aldrig in kläderna i garderoben efter mig på kvällen utan droppar dem lite här och där i hela huset.

· Nämn en vana du skulle vilja att du hade.
Säger som Minks, en halvtimmes promenad varje morgon skulle göra gott. Mannen och jag har försökt men vi lyckades bara komma upp tre mornar av hundra...

· Vad för ovanor stör du dig på hos andra?
Hm, jag brukar inte störa mig så lätt på vad andra gör... Men om jag ska komma på nåt så blir jag oerhört störd på människor som plötsligt kan avbryta mig och byta ämne när jag pratar.

· Har du haft någon gammal vana eller ovana som du skrattar åt idag?
Absolut *fniss*. När jag var i mitten av tonåren hade jag alltid läppstift, ett lilarosa, pärlemoglittrande läppglansläppstift. Jag älskade det! En vana/ovana jag hade då var att ta på det det första jag gjorde på morgonen. FÖRE frukost till och med.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj. Den ddär måste jag fundera på. Det blev lite pinsamt tror jag ... alltså mina vanor och ovanor .. ;)