fredag, mars 30, 2007

Plötsligt händer det!

...plötsligt kommer snuvan, så där en fredagseftermiddag klockan kvart över sex. Halsont har jag haft några dagar men trodde inte att det skulle bli så mycket mer. Men tji fick jag.

Snuv & snörvel!

...plötsligt inser jag att jag kommer att byta arbetsgivare om sisådär tre månader, i bästa fall kanske två. Det är innebörden av kontraktet jag skrev på idag. Känns rätt väg att gå och förnuftigt i huvudet, spännande och lite läskigt i hjärtat och jätteläskigt och förväntansfullt i magen. Oviss men spännande framtid med andra ord.

Hick - fniss - brrr - ouääää - ohyess - guh - ta-daaaa...

...plötsligt inser jag att jag i och med det kommer att förverkliga en dröm jag haft sen jag var sjutton. Kanske drömde jag om det redan innan men från sjutton års ålder finns längtan dokumenterad i tryck från lokalblaskan. Drömmen har kvarstått så länge. Nu har jag tagit chansen att prova på. Like it or not.

Vilken milstolpe!

...plötsligt inser jag att jag inte ska jobba på en, två, tre, fyra....tio dagar! Nu har vi påsklov och på söndag far vi uppåt fjällen en vecka och trängs bland alla stureplanswannabeare ;-)

Se upp i backen, sju hål i nacken! hojtar Cinks!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad mysigt för er att åka skidor lite! Själv vill jag inte för allt guld i världen byta bort den vår jag känner nu mot snö ... och grattis till ett spännande jobb :)

Cinks sa...

Jag tänker mig sol i vårfrisk snö. Rumpan på ett renskinn. Blåbärssoppa och matsäckssmörgåsar. En 'jägare' före första åket och efter sista. För mig känns det som det iallfall funkar alldeles perfekt =) Tumme för sol både här och där.