onsdag, mars 28, 2007

Sex egendomliga saker om mig själv

Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir “tagna” ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit “tagna” och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

- Det är något som händer i mig när jag ser stora, tomma, öppna ytor. Det kan vara golv innomhus eller stora, vida torg utomhus. Det kan vara milsvida stränder eller höga skidbackar. Jag får bara sån lust att stå på händerna! Ibland gör jag det, ibland får jag försöka motstå när jag inte tycker att det passar. Ibland smyger jag mig till ett handstans bredvid kopiatorn på jobbet när jag tror att ingen ser.

- Gröna ärtor har jag mycket svårt för. Just gröna ärtor. Alla andra grönsaker tycker jag är helt okej men gröna ärtor smakar - ursäkta - blä!

- När jag var typ åtta år sade min mormor till mig strängt att jag vara för stor för att prata barnspråk. Det hade tydligen motsatt effekt eftersom jag ännu inte har slutat "gulla" med rösten. Jag är faktiskt väldigt duktig på att prata barnspråk. Dels att prata som en bäbis och dels och kanske främst att prata sådär löjligt gulligt. Det är inget jag är stolt över men det går liksom av bara farten. Mest händer det hemma. Tyvärr har det dessutom smittat av sig på både man och barn. Vi ligger just nu i hårdträning för att bli av med denna enerverande lilla egenhet.

- Jag har en förkärlek för papper. Pennor också men mest härliga, strukturerade, bestrukna eller glättade papper. Transparenta, bigade, färgade med relief eller frostade. Mmmm....

- När jag var liten drömde jag ofta samma dröm när jag var på väg att bli sjuk. Det var ett JÄTTEstort gummidäck som snurrade och dånade och som sen minskade tills det bara blev en tunn svart tråd. När tråden blev så tunn att den försvann såg jag ett vitt toalettbord, ett sånt där vackert med spegel som man sitter vid och kammar håret. Ljudet försvann och allt blev lugnt och skönt. Men så kom den svarta stråden tillbaka och det dånande däcket. Och så kunde det hålla på. Undrar om det inte var huvudvärk som skapade drömmarna.

- Jag gillar fötter. När jag var yngre tyckte jag fötter var jätteäckliga och snuskiga och mina såg ut som korvar. Tyckte jag. Men sen jag träffade Fs pappa så har fotfobin försvunnit. Och förbytts. Nu tycker jag att mina fötter är riktigt söta och för att inte tala om Fs. Jag är också galen i små bäbisfötter.

Nu skickar jag utmaningen vidare till...tja, de flesta som jag läser har väl redan blivit utmanade men är inte DU det så utmanar jag DIG!

Inga kommentarer: