torsdag, april 17, 2008

Lite av en dream whisperer

Den senaste tiden har jag drömt flera gånger om min bortgångne farfar. Han har besökt mig i drömmen, inte sagt något men som velat göra mig uppmärksam på något. Jag har tolkat det som om att han velat ha kontakt med pappa genom mig. Få förlåtelse. Upprättelse. Hitta tillbaka till kärleken dem emellan. Jag har inte velat gå någon annans tjänster utan låtit dem ta hand om det själva.

Senast var både farmor och farfar med i drömmen. Det gjorde drömmen ännu starkare och jag undrade om de ville förvarna om att något skulle hända. Med Pappa? Med mig? Skulle de hämta någon av oss eller vakade de över någon av oss? Tnkarna snurrade.

Jag var osäker på vad meningen egentligen var, bara att det var någon mening. Jag pratade med Mannen om det. Berättade om drömmarna och frågade ut i luften: "Vad vill han säga?"

I två dagar har jag känt starkt att jag skulle ringa pappa. Han hann före och ringde igår. Berättade att han var hemma efter fyra dagar på sjukhus efter att ha svimmat ett flertal gånger, haft en blockout i flera minuter och slagit upp hela ansiktet. Sista gången han föll hade det kunnat gå riktigt illa. På sjukhuset upptäckte de dessutom att han har hjärtfel.

Jag berättade inte för pappa om drömmarna.
Ska jag göra det?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Goaste vännen, att du har ett extra sinne och känsla för känsla är ingen tvekan.

Vill du berätta för pappa? Då tycker jag att du ska göra det, oavsett vad du tror att hans respons blir. Kanske ett brev annars?
kramar//M

Tudorienne sa...

Ja berätta, men tvinga inte på honom en tolkning. Berätta vad du tror att drömmen visar om han verkar intresserad.

Anonym sa...

Moster sa....
Nja, jag tycker att det inte är så viktigt att berätta det. Det är ju den komponenten att din farfar och farmor visar att de står nära dig och följer dig. Det är en gåva från dem till dig. Ge inte genast bort en gåva som du har fått. Det kanske bara var för DIN skull de tog kontakt, för att de vet att din pappa är viktig för dig.
Jag kan känna deras omtanke om dig nu när jag skriver detta...