onsdag, april 30, 2008

Valborg

Imorse hörde jag hur man pratade om att det är valborgsmässoafton idag. Först då kom jag på att jag helt glömt bort det. Att det är valborg idag alltså. Annat har kommit emellan. Och det är väl inte hela världen förstås. Men jag vill gärna fira våren lite. Så jag sätter kanske upp svenska flaggan när jag kommer hem (fler än jag som jobbar heldag idag?)

Men jag vill passa på att önska dig en riktigt härlig kväll med sprakande brasa och vintern som rasar. Själv ska jag deklarera och sen kanske somna tidigt. För imorgon bär det av till Gotland och en härlig, härlig helg med man och föräldrar.

Kameran kommer givetvis att vara med.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stor skillnad på valborgsfirande i Stockholm och sista-april-firande i Uppsala. Här är det inte så stor grej och de flesta jobbar, eventuellt med några timmars arbetsförkortning. Må ögat må bättre och hoppas du kan njuta av en färdig deklaration (själv har vi vårt jobbiga kvar, vi som sålt och köpt hus) och får det härligt på Gotland!

Anonym sa...

moster sa....
och Sista april i Uppsala var precis som den ska vara - sol, champange, full med folk överallt. Vi har fått en ny festplats vid Ekonomikum som blivit en stor succé.
Här jobbar nog "ingen" heltid. Jag var bland de 3 sista från jobbet kl 14.00.
Vi slutade dagen med sen "sillfrukost" på balkongen. (sillfrukost = sill, potatis och snaps naturligtvis.)

Anonym sa...

Hej! Å så länge sedan jag var här. Förlåt :P Jag har tappat fotfästet med allt jobb *L* ... men det ska väl gå över. Tänkte på dig när jag läste i forumet på 1318.se (som jag drar igång imorgon). En mamma som sökte kontakt med andra mammor som har barn som behöver lite särskild uppmärksamhet och omvårdnad ;) Vill du gå in och kolla så gör det på www.1318.se/bongo (testsidan till imorgon) Stor kram till dig!