söndag, april 06, 2008

Trädgårdsnytt...

...eller mindre värt vetande.

Jag krattade just undan löven i trädgården och insåg att:

- Helleborusen blommar, sent omsider
- Pionen har skjutit upp ett litet skott ur vintermyllan
- Den vita primulan står i blom
- Daggkåpan har små, härligt gröna blad
- Kungsängsliljan som såg helt död ut i somras verkar komma med gröna stänglar.

...och som vanligt hittar jag saker som jag inte har en aaaaning om vad det är. Troligtvis nåt som jag stoppat ner i jorden förra sommaren och glömt bort.

Våren är en härlig årstid, helt enkelt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Helleborus har jag forskat på. :o) Våren är härlig även om jag är uuuusel på kultiverade växter (men ger jag mig ut i naturen kan det ploppa upp latinska namn utan att jag för den delen behöver kunna dem på svenska).