torsdag, juni 12, 2008

Det är bara roligt!

Att vara involverad i ett bröllopsbestyr gör att jag kommer närmare mina egna känslor. Det är som om romantiken och glädjen ligger utanpå huden.

Helgens bröllop var underbart och att få vara nära bruden från sent på natten kvällen innan till precis minuten innan hon gick in i kyrkan var en fantastisk upplevelse.

Vi hade urmysigt hela förmiddagen hos frisör och smink och även om det blev lite stressigt med påklädning av näbbar så hann jag känna smaken av en utsökt paj som brudmor ställt iordning.

Sen for vi hedersvärt till kyrkan med bruden som guldlast och kom lite svettigt precis på minuten fram till ett väntande följe.

Middagen på Haga slott var utöver det vanliga och verkligen det godaste i bröllopsmiddagsväg som jag ätit. Sen var det tårta, dans och vickning. Efter det fick jag dispans att avvika - före brudparet - och sov gott hela natten.

På morgonen åt vi från en dignande buffé och tittade nyfiket på när brudparet öppnade prisänter. Solen sken fortfarande när vi satte oss i bilen och for hemåt mitt på dagen.

Åh, Minksy, det var bara roligt! Bara roligt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jamen jag håller verkligen med dig - vilken sagolik middagskomposition - vår bästa bröllismiddag också!

Allt var så himla välordnat och fint.

Kärlek!

Anonym sa...

Perfekt. Det var perfekt. Det var bara roligt. Riktigt roligt. Helt lyckat. Från start till slut.

Jag är lyckligaste bruden i år :)

Supermys att du var här från fredagskvällen.

pussar o kramar

Anonym sa...

Jag håller också med - mums och så jätteskoj det var.