tisdag, juni 17, 2008

Jag skymtar för en stund

Det sista jag brukar göra när jag går och lägger mig är att sätta på en cd-skiva med lugn och skön musik. Den ska få mig att må bra och somna lugnt och tryggt. Oftast blir det nån av Bo Kaspers gamla, Coldplay eller Sofie Zelmani.

Ett tag lyssnade jag på Uno Svenningsson men tog bort skivan eftersom jag uppfattade en låt som ett hån och jag blev helt enkelt för ledsen av den.

Ikväll ska jag ta fram den igen,
för imorse fick jag höra ett litet hjärta slå...

"Idag har jag hört Ditt lilla hjärta slå
Som en liten sol skiner Du för mig
Jag känner att jag lever och finns
En del av mig finns ju där hos Dig

Jag skymtar för en stund
Ett litet leende hos Dig
Jag skymtar för en stund
Att jag står med Dig i mina armar

Du är min längtan
Du färgar mig med det under av ljus
Som Du sprider här hos oss
Säg var har Du varit förut

Jag vet inte vad Du kommer tycka nu
Om den värld Du ska födas till
Men Du, jag vet att Du är meningen

Jag skymtar för en stund
Ett litet leende hos Dig
Jag skymtar för en stund
Att jag står med Dig i mina armar
Du är min längtan

Du kommer snart att förstå vilken
märklig värld vi lever i
Att glädje och sorg går hand i hand
och att vi endag ska skiljas så
Du är så välkommen hit,
hem till vårt palats, till
denna värld som är vår
Som jag ska försöka få Dig att älska
så mycket som det går

Jag skymtar för en stund
Ett litet leende hos Dig
Jag skymtar för en stund
Att jag står med Dig i mina armar
Dagen kommer snart
Åh, vad jag längtar efter Dig nu
Livet har sin gång
I många, många år härtill
Du är min längtan, du är min längtan

Idag har jag hört Ditt lilla hjärta slå
Som en liten sol skiner Du för mig"

5 kommentarer:

Anonym sa...

Snyft snörvel krokotårar niagarafall, med ett stort leende!//M

Anonym sa...

moster sa....
tänk vad Minks har rätt

Anonym sa...

Ååååh. :)

Anonym sa...

Den låten är så magiskt vacker...jag tror att den ska sjungas på Litens dop om allt går väl

Anonym sa...

snyft vilka ljuvliga ord.
vackert och ih så spännande!