torsdag, mars 20, 2008

Inte riktigt som min dag

Idag skulle det bli min dag. MIN. Alldeles påskledig att göra vad jag ville ända tills eftermiddagen då det skulle skjutsas till ridningen.

Dagen var välplanerad. Jag skulle först titta på f som skulle uppträda på melodifestival i skolan. Sen träning, lite privatjobb med egna byrån, softish, softish, latte, fota, kanske lite fixa hemma, ta en sväng till centrum och så.

Det blev inte som jag tänkt. Inte riktigt iallfall. För när jag väckte F imorse kände jag direkt att hon var varm. Termometern visade på strax under 38 men det var inte tal om att inte gå till skolan, inte när det var uppträdande.

Jag var med på skolan tills det slutade vid tio, sen tog jag med en blek och frussen f hem igen. Hon var helt utslagen i bilen. Nätt och jämt inne i hallen kräktes hon i en påse som jag lite förutseende tog med mig från skolan.

Och NU vill jag inte lämna henne nu. Blek och tapper sover hon i sängen, pendlar på gränsen att bli låg eftersom all frukost burpades ut i påsen. Så jag sitter vid datorn och jobba lite istället. Solen skiner ute och jag är ledig. Latten står framför mig, varm och god.

Det blev inte så dumt iallafall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på henne och hoppas hon tillfrisknar snabbt och att ni alla får en härlig påsk!

Anonym sa...

Näää stackars F (och dig!) hoppas hoppas att det går snabbt över!!!

kramar//M