torsdag, mars 20, 2008

Timmarna räknade?

Att ha en magsjuk person hemma kanske är ungefär som att veta exakt hur länge man har kvar att leva, men i mikroformat. För att vara magsjuk innebär ju faktiskt inte döden - även om det preciiiis känns som det när man hukar som mest över vitastolen.

Jag sätter en peng på att jag ligger i vågrätt vomitläge om ett drygt dygn eller så. Frågan är då vad man ska göra fram tills dess? Träna järnet medan tid finns? Vräka i mig påskgodis? Eller bara stillsamt vänta på min (o)tur?

Jag tror jag gör det sistnämnda under tiden som jag hoppas på en sagolik röta och håller mig frisk mot alla odds.

Glad påsk förresten!
önskar Cinks

2 kommentarer:

Isidor sa...

Ska du ändå spy kan du ju svulla med gott samvete. Magsjuka är guds gåva! ;-)

Cinks sa...

Synd att jag inte höll igen på godiset. Still going strong... ;-)