torsdag, mars 20, 2008

Utmanad!

För fem år sen gick jag på små rosa moln efter ett halvårs bekantskap med Mannen. Eller bekantskap och bekantskap, det var betydligt mer än så. Vi föll för varandra nästan på en gång och efter bara ett par veckor kände jag att jag ville få fortsätta älska honom livet ut. Jag fick möjlighet att byta lilla Toyotan som jag köpte när jag blev singel till en riktigt schysst SAAB.

För tio år sen började jag jobba efter en trög mammaledighet. Efter många månaders ångest över att inte få en dagisplats till f dök det plötsligt upp en dagmammeplats. Homeopati i kombination med att börja jobba blev min räddning från deppig hopplöshet. En tjej på jobbet frågade mig när jag kom tillbaka:"Jaha, när är det dags för nästa då?" och jag minns att jag nästan började gråta.

För femton år sen slet jag hund på flera olika ställen samtidigt för att få ihop till en skälig lön. Jag serverade och städade på ett hotell, satt i incheckningen på Arlanda och var tv-reporter på en lokaltvkanal. Förhållandet gick in på sitt tredje svajjande år samtidgt som jag i hemlighet blev förälskad i en gift man och han i mig men det blev aldrig mer än så. Jag längtade bort...

För tjugo år sen bodde jag fortfarande hemma i mitt rosa flickrum. Jag pluggade, tränade, festade och dejtade killar. Jag övningskörde med en pojkväns farmors gamla gröna Bubbla. Han var obeskrivligt romantisk, generös och härlig. Han älskade mig och jag var nog rätt kär. Sen åkte han utomlands i tre månader och när han kom tillbaka hade han en ny tjej.

Och hey, jag utmanar Minks, MammaP och Saring!

*"Moster" - när ska du skaffa en egen blogg så jag kan utmana dig? undrar Cinks

1 kommentar:

Anonym sa...

Tackar, antar utmaningen! Kul! :o)