måndag, oktober 01, 2007

Gotland: part III - det är så hälsosamt och stärkande...

Solen sken ju. Vi var inte bara varma utan också svettiga. Och flera dagars svett luktar! Det var dags för att ta ett bad.

Så med handdukarna under armen knallade vi bort till bryggan, näckade och hoppade i. Jo, det gick faktiskt till ungefär så för bada behövde vi men det var inte direkt så varmt i luften att vi ville stå och värma oss.

Jag plumsade i först. Vattnet var kanske 12-13 grader och jag frös så jädrigt om häcken när jag kom upp igen så det gjorde ont! Men hela kroppen var i. Allt blött. Inklusive knoppen. Två gånger hoppade jag dessutom i. Det var liksom varmt igen när jag kom upp ur vattnet så jag vågade mig i igen. Det kändes skönt när kläderna kom på igen. Friskt och uppiggande.

Jag gillar att bada!

Inga kommentarer: