måndag, oktober 15, 2007

Mwooo-haaa-haaa.......

Det ska bli Halloweenkalas här på lördag. Tolv pigga pre-tonåringar är inbjudna. Hoppas bara hälften kommer, för grannsämjans skull...

F är i eld och lågor för festen och planerar sig sömnig om kvällarna. Hon älskar att bjuda in till kalas. Jag är energisk och nervös ända fram till partyt börjar, sen släpper det förhoppningsvis och så kan jag bara sväva omkring som en vålnad på partyt. Eller som en häxa, jag har inte bestämt mig än. F ska vara djävul. Det har hon varit varje år sen hon var fyra, tror jag. När hon var tre var hon en söt spökängel.

När jag gick i femman gick det hett till på partysarna. Man bjöd jämna par. Pussar och tryckare ingick. När jag med jämna mellanrum stämmer av med F så har de tydligen inte avancerat till det stadiet än. Säger hon.

Inbjudningarna är utskickade, nu är det bara vänta tills mörkret faller på lördag och vålnaderna vaknar...mwoooo-haaaa-haaa-haaa.............

3 kommentarer:

Isidor sa...

Eller, varför inte bara klä ut sig till lärare eller skolvaktmästare? Ungarna kommer att skita på sig!

Anonym sa...

*fniss* ELLER en sån där läskig fluortant!

Anonym sa...

haha precis fast HAR de flourtant idag??

//tantblå