måndag, oktober 15, 2007

Tjo, vad det var livat!

Nu händer det. Och det snabbt. För en vecka sen var jag lite allmänt missnöjd med min jobbsituation. Idag har jag en uppgift och det är att hitta nytt jobb.

Vi ska bort. Moderbolaget vill sälja ut och av oss. Det innebär i praktiken inget jobb vid årsskiftet.

Jag fick en mikro-wow-upplevelse när beskedet kom. Inget stort WOW utan ett litet men ändå hoppfullt wow. Det är ju precis vad jag har önskat. Och som man tänker så blir det. Här står jag nu, med framtiden öppen för alla möjligheter i världen. Så känns det idag. Jag kan inte borga för hur det känns imorrn och det spelar ju egentligen ingen roll. För jag vet ju att det blir som jag tänker. Och jag tänkter positivt och ser på framtiden som ett radband med möjligheter.

Först ska bara dammet och tröttheten lägga sig lite, sen ska jag känna efter vad jag EGENTLIGEN vill. Vilken chans jag har!

Wow!

4 kommentarer:

Isidor sa...

Jag har dålig koll. Vad jobbar du med?

Anonym sa...

Jo, jag jobbar med webbdesign - eller grafisk design för webb. Kanske är samma? Och ändå inte. Och så som originalare ibland. Och lite AD. Jättesuperkul för det mesta. Och varierande. Men mycket stillasittande och gloende, det är ett minus. Annars är det mesta plus med det jobbet. Och hobbyn som det också är.

Anonym sa...

U rule! Rätt inställning!Jag känner lite lika -å har lite panne ibland - men sånt är ju livet!!!

Anonym sa...

Lycka till med alla möjligheter öppna framför dig!