fredag, juli 13, 2007

Dröm om en dröm

"Du är alldeles för stressad!" konstaterar F på stående fot när jag berättar om min dröm inatt.

Till historien hör att för några nätter sen drömde jag om att min plånbok blev vittjad på en fest bland vänner. Plötsligt låg den bara där, ovanpå min väska som jag ställt ifrån mig, röd, platt och väldigt tom. I drömmen blev jag superstressad och tänkte att jag nog skulle ha anmält alla mina kortnummer till det där spärrservice företaget men som jag aldrig tog mig för. Vad hade jag för kort då?

När jag vaknade tittade jag i plånboken. Allt var kvar.

Inatt drömde jag att det verkligen hände. Att drömmen jag haft tidigare om att bli av med allt i plånboken bara var en dröm men att det denna gång var verklighet. Stress igen. Någon hade dragit upp dragkedjen på min väska som jag hade på axeln samtidigt som jag drog min cykel. Jag försökte ringa banken. Inget svar. Telefonen strulade. Jag mindes inte telefonnummer.

När jag vaknade tittade jag i plånboken. Allt kvar.

"Du behöver minst en veckas semester" konstaterar F när hon hör min berättelse.
Jag kan bara hålla med. Och så lägligt den kommer nudå. Bort med onda drömmar. Fram för semester. Here I come!

1 kommentar:

Anonym sa...

Guh shit så jobbigt!!!!! Måtte ö-resan gör er alla gott, eller, jag är HELT ÖVERTYGAD om att det kommer att göra er jättegott!!

JA DET GÖR VI :)

//M