fredag, juli 13, 2007

Sista testet före semestern:

Nämn något som gjorde dig glad igår:
Fikade med en väninna i stan och det gjorde mig jätteglad och sen blev jag jätteglad av att träffa en fd jobbarkompis som strosade förbi.

Vad gjorde du kl 08 imorse?
Då satt jag här vid datorn och skrev ut nya diabetescheman till F. De gamla var uppskrivna.

Vad gjorde du för 15 min sedan?
Då satt jag vid middagsbordet och hade familjeråd. Vi diskuterade när vi ska iväg på semestern ikväll.

Det sista du sa högt?
"Men va faan..." när jag lade pappret i skrivaren åt fel håll.

Det senaste någon sa till dig:
Det var en kompis som frågade via msn om vi var färdigpackade. Jag svarade att allt var i en enda röra här hemma - läget underkontroll med andra ord.

Vad har du druckit idag?
Kallt vatten eller varmt vatten med solhavre i.

Vad var det senaste du åt?
Två grova mackor med leverpastej och paprika. Och så det där varma vattnet till...kulinariskt värre!

Vad var det senaste du köpte?
Bjöd hela familjen på lunch när de släppte av mig på jobbet idag. Supermysigt och jag var sååå stolt!

Vad är det för färg på din ytterdörr?
Ursprungligen mörkbrun men nu vitmålad.

Vad är det för väder hos dig nu?
Solen skiner just igenom molnen.

Godaste glassmaken?
Saltlakrits eller jordgubbshake

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Jag tror på förälskelse vid första ögonkastet. Det har absolut hänt. Kärlek tror jag kräver mer än ett ögonkast. För mig iallfall.

Sover du tungt?
Direkt när jag somnar, ja. Men sen vaknar jag rätt många gånger under natten. Varje natt.

Drömmer du mardrömmar?
Tidvis. Senaste månaderna har det blivit en hel del stök på flygplatser och missade flyg och plånboksstölder.

Trivs du med ditt jobb?
pass

Favoritklädsel?
Myskläder. Är en kameliont som trivs bäst om jag har rätt kläder på rätt dag så att säga. Ibland passar till exempel kjol, ibland blir det så mal placé som det bara kan bli.

Favoritlåt just nu?
"If I lay here, If I just lay here, would you..." osv. Kan förstås inte artistens namn men nästan hela texten.

Vad ser du om du tittar till höger?
En HP Laserjet 1125c. Min färgskrivarpolare som varit med sen början av 2000. Tar A3 - aj lajk!

Vad gör dig glad just nu?
Att F är hemma igen från utomriket. Att hon mår bra och är glad.

Vad ska du göra härnäst?
Fortsätta packa och ev åka och försöka få tag på ny bikini till F. Anser till skillnad från hennes far att hon inte kan ha en tvådelad som inte hör ihop och som dessutom är trasig i rumpan.

Höger eller vänsterhänt?
Mest höger men turas gärna om med vänster när jag till exempel målar.

Humör just nu?
Lite stressad för packningen och att vi ska få med allt. Lite ledsen över min jobbsituation. Lite sur på tant röd :(

Favoritgodis?
Choklad. Jag är jättesugen just nu.

Kläder just nu?
En brun v-ringad t-shirt från JC och ett par svarta hotpants. Sexy ;-)

Sommarplaner?
Semester - jobba en vecka - semester

Hur många kuddar sover du med?
En. Och ganska platt ska den vara. Inte dun!

Spelar du något instrument?
Har spelat blockflöjt, klarinett och piano. Just nu roar jag mig med att spela på mannens minidragspel. Det är jättekul :)

Morgon eller nattmänniska?
Nattmänniska. Om jag orkar hålla mig vaken när sista nattåget går så kan jag tuffa på hur länge som helst.

Vad är viktigast för dig?
Att jag får vara med min familj. Det är absolut prio och fokus just nu. Och att mannen och jag fortsätter kämpa med att vara varandra nära. Det är inte självklart och känslan av att veta att båda vill är underbar.

Är du kittlig?
Sådär. Jag kan vara helt okittlig när jag vill men ibland är det lite mysigt att få skratta och busa. Då är jag kittlig.

Snarkar du?
Gnisslar tänder, säger mannen. Och min tandläkare.

Stjärntecken?
Stenbock.

Äckligaste insekten?
Fästingar. Uäk.

Stökigt eller välstädat?
Städat helst. Men jag få inte längre panik som förr när det är upp & ner hemma.

Längtar du mest efter just nu?
Att få ta ett morgondopp första semesterdagen imorgon bitti och sen få äta en mysig frukost på landet. Mmmm...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men då är du på semester nu?! All sol på er!!

Anonym sa...

Hej min vän!
Jag har BYTT, helt om, ändrat rubbet … uppdatera ev länkar och rss … och kom tillbaka till mig och ”treflickor”
http://treflickor.squarespace.com
Hälsn tidigare ”solusfemina” :)