söndag, juli 01, 2007

Helgen i mellankorta drag

Fredag
Helt dööö efter en massiv förstavecka på nya jobbet. När jag såg mig i spegeln på morgonen andades hela min kropp "måtte dagen snart vara slut för jag är sååå himla trött att jag bara måste ha vila NU".

Städade mentalt när jag kom hem genom att dels springa en sväng i den härliga skogen som vi har inte långt från husknuten. Sen pysslade jag närmare två timmar i trädgården med att klippa både gräsmatta och häck. Klockan hade blivit strax efter tio när jag först gick in för att käka lite middag...

Lördag och bloggfikadags
Sällsisades med Mannen in till stan på morgonen och strosade sen lugnt längs gatorna innan det hunnit bli crowded. Då är det bannemej riktigt skönt även i Stockholm. Sen träffade jag -inksarna Binks, Minks och nyutnämnda Pinks på Waynes på Söder. Vi har ju lärt känna varandra en hel del genom bloggvärlden och det var kul, ännu roligare faktiskt, att träffas irl. Ser redan fram emot nästa träff! Tiden flög iväg och vipps var klockan halv två och vi bröt upp åt olika håll.

Jag for helt snett till Gallerian för att shoppa - tillsammans med halva Stockholm. Jisses, jag får koncentrationssvårigheter i trängsel. Det blev ett ganska torftigt resultat - ett par skjortor och en kofta på nära tre timmar och mååånga inochuter i butikerna.

Mannen hade börjat med vindenfix när jag kom hem. Vi avslutade kvällen med "Pirates of the C..." del 2. Långt ifrån så bra som ettan. Knappt sevärd om du frågar mig. Tyvärr.

Söndag och energifrigörardag
Upp tidigt, ut och slänga bråte på tippen. Hem. Mer bråte till återvinningscentralen. Storhandla. Hem. Äta frukost. Klockan ett! Pyssel och fix hemma. Mannen har häckat på vinden hela dagen och fått en massa bra golv lagt. Nu stundar mysfikat i soffan en stund, innan det är hoppisängdags.

Hörde just från F som är utomrikes med sin far m fam. 45 grader i luften, 27 i vattnet, 29 i poolen och instabila värden. Jag saknar henne obeskrivligt mycket, det finns inte ord för mig att uttrycka mig. Jag räknar dagarna till hon kommer hem igen. Hem hit. Sen åker vi på semester. Det ska bli underbart att få vara tillsammans och komma bort lite. Hoppas hon också tycker det. Hon är ju ett delbarn och uppskattar många gånger att bara få vara hemma.

Som sagt, tedags! sa Cinks

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken innehållsrik helg du haft!

Själva hann vi bara med att byta ut en bagett mot pastasallad och att misslyckas vid datorn

Pastasalladen föll ut väl. Lilla Fs diabetes påverkar oss till det bättre!

Anonym sa...

Hej kääära moster! Det låter som du haft en skööön helg och att du tog det lugnt. Klokt val, pasta bättre än baguette har även jag lärt mig. Just nu håller jag däremot på att prova ut en massa olika brödsorter. En lite utvärderingslista kommer att publiceras på bloggen inom kort.

Ps. Det var väl fullkornspasta ;-)
Pps. När kommer DIN blogg??

Anonym sa...

Mäh!!!
Jag vill också vara en inks då! Om jag döper mig till solinks ... får jag va med då på nästa träff ...... :P ... snälla ....

Cinks sa...

ABSOABSO Christina!!! Klart du ska va mé! Kul att du vill! Avsikten var att fråga dig men vi hade lite dålig framförhållning... Ser fram emot att träffas - och det gör alla de andra inksarna också vet jag. Och solinks är ju alldeles strålande =D /Kram

Anonym sa...

Men åh, nu kom jag in på kommentarssidan!

Det var verkligen jättekul att träffa dig på riktigt!

Förstår att du måste längta oändligt mycket. Hoppas hon har det jättebra och har massor av roliga minnen att berätta för dig när det är ni igen.