tisdag, februari 12, 2008

Allkonstnär eller bara missförstådd

Jag står och läser manualen till skrivbordet "Jonas" med ena ögat, skruvar i skruvar i konstiga vinklar och vrår med en rätt kass stjärnskruvmejsel, pratar med pappa om sommarsemester i telefonen som jag kniper åt mellan huvud-axel, försöker höra vad F gnäller om som hytter åt mig med sin käpphäst.

Min teori om att det är män som besitter simultankapaciteten och inte kvinnor förstärks inte direkt...

Men okej. Jag håller fast vid att män har simultankapacitet det när de själva vill. Kvinnor kanske för att de behöver...förlåt, tycker sig behöva!

Det är en rätt kass förmåga iallfall. För inte blir Jonas klar! Och inte sitter skruvarna inte, pappa får inget bra svar gällande semestern (no kidding, vi har bara februari här...) och F får besviket skritta iväg på käpphästen utan att den blivit lagad.

Livet travar ostyrigt vidare i Cinks boning

1 kommentar:

Anonym sa...

En knäpp teori: vi kvinnor kan ha flera saker i huvudet, män kan ha flera saker i händerna ;)

sen får man tolka det som man vill :)
//M