torsdag, februari 14, 2008

Warning...

Min spontana reaktion när jag först läste Tinselflickans varningslinlägg var att det var orättvist mot alla ex... Men ju mer jag funderade desto mer lockande blev det att själv fundera över hur varningstexterna kring mina ex halsar skulle ha sett ut...och det visade sig ju vara rätt kul tankeunderhållning.

Kanske så här på ungdomskärleken i landet-långt-bort :
Jag kommer att falla pladask för dig och troligtvis älska dig på sätt och vis livet ut. Jag kommer inte att ge dig lika mycket som du önskar vad gäller tankar och kommunikation och jag kommer att vara oberäknerlig i att höra av mig. Jag kommer att anstränga mig för att du ska flytta till mig men inte göra några ansträningningar för att komma till dig. När det sen väl är för sent för oss för att du träffar nån annan så kommer jag att förbanna mig för att jag inte agerat snabbare.

...och kanske så här för den velige:
Jag kommer att vara superpå tills du blir intresserad tillbaka. När du sen blivit jättekär i mig kommer jag att dra utomlands i tre månader och när jag kommer hem har jag hört ryktesvägen att du strulat med andra och då har jag också hittat en annan men det säger jag inte till dig direkt för jag är för feg utan det får du istället höra ryktesvägen. Jag kommer att tycka att jag är superärlig mot dig som till och med frågar om det är okej att jag gifter mig med den här nya och jag kommer att fortsätta höra av mig till i minst tjugo år framöver och hur många gånger du än säger att du inte vill så kommer jag inte att acceptera det utan fortsätta skicka små meddelanden och presenter.

Och här är min varningstext*:
Jag kommer att vara efterhängsen och hur gullig som helst för att få dig intresserad. När du väl är det så kommer jag att svalna ganska snabbt. Om jag mot förmodan fortfarande är lite varm så kommer jag att ha hårda krav på hur du är och jag kommer att ogilla om du är pinsam eller om du själv tycker att du är pinsam om du gör bort dig offentligt. Jag kommer att vara lite av en varannan-dag-kvinna och och du kommer att ha svårt att förstå vem jag egentligen är för jag kommer att ha svårt att släppa in dig eftersom jag inte riktigt litar på att du verkligen-verkligen gillar mig. När du tröttnar så kommer jag att vara på igen. Och så kommer jag att hålla på tills allt rinner ut i sanden.

- - -

*Mannen verkar tack och lov inte ha sett denna text och den gäller - tack och lov - inte honom för när det kommer till riiiil lööööv så gäller inte varningstexten ovan. Inte alls!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Allvarligt, men lite roligt också.

Jag förstår ju vilka du pratar om.

Som vi sa när under en period i våra liv (2000-2001) man borde börja med att göra slut med sin kärlek för att se hur de är då.....

Fast nu ska vi väl tro att vi aldrig behöver uppleva det mer!

kramen//M

Anonym sa...

Ja, faktiskt lite roligt...iallfall såhär i efterhand. Det vore roligt att läsa om varningstexterna på några av dina ex ;-)

Anonym sa...

Sänder dig en alla hjärtans dag kram på kvällskvisten och hoppas du har haft en skön dag och får en ännu bättre kväll :)
Christina
www.tara.se