fredag, februari 22, 2008

Sjukblogg

När man ligger hemma i influensa och hög feber så får man vara ynklig och ligga i sängen halva dagen. Sen får man ligga i soffan och titta på reprisen från melodifestivalen deltävling två.

Man får inte dammsuga nedervåningen och bädda för det höjer febern men om man ändå gör det så får man sen ta en alvedon till och ligga på soffan igen.

Man behöver inte äta så mycket och det enda man blir någorlunda sugen på är vatten och banan. Och sen en liten jordgubbssmoothie.

Man får inte sitta vid datorn, det är en regel hemma hos oss, men om man ändå gör det en pytteliten stund så får man ont i nacken och måste man vila i soffan igen och lugna ner hjärtfrekvensen. Så kan det se ut en helt vanlig sjukfredag.

Varför sätter sig den enerverande låten "Kebabpizza" som en repeterande amöba i hjärnan? undrar Cinks

3 kommentarer:

Saring sa...

Krya på dig sötnos. Hoppas att det inte är monsterinfluensan som drabbat dig.. Själv är jag inne på tredje veckan och har nu ånyo blivit sämre och ser fram emot en febrig helg tror jag. Blä! Krya på OSS får jag väl säga ;o)

KRAM

Anonym sa...

Usch usch uuuusch! stackars dig!!!

sängen tycker jag låter som ett bra tillhåll för dig, inte upp o städa dumsnut!

kram//M

Anonym sa...

Du skär dig i handen, jag biter mig i kinden när jag är på väg att bli förkyld. Vilken tur att du inte gick och tränade!
Kom ihåg att timjan och fänkål i hett vatten är ett bra te mot hostan som kommer efter några veckor.
Och det blåser alldeles för mycket för att vara ute idag.
God bättring önskas alla sjuklingar