onsdag, oktober 01, 2008

Vecka 30



Vecka: 29+0
Vikt: + ungefär 9 kilo
Humör: Har haft en lågoperiod som jag alltid får när jag gör av med energin. Detta plus att det är så rysligt trist att ta-det-lugnt och av det blir jag lite deppig, faktiskt
Kläder: Idag svarta byxor, svart topp och stickad tröja...som nästan räckte över magen
Blodtryck: 124/70. Har varit lite yrslig och lätt illamående sista dagarna.
Järnvärde: 120. Har stigit sen sist trots att jag inte har ätit extrajärn. Druckit lite blutsaft istället.
Glucos: 6.0 - helt inom normala värden *dett trots att jag ätit lite choklad på vägen dit*
Mage: 27 cm, på pricken på normallinjen.
Hjärtljud: 144
Eventuella besvär: Fortfarande rastlösa nätter och en krabat som har förkärlek för att ligga på tvären och sträcka ut sig = sammandragningarnas wm.
Bebisens rörelser: Just nu bonkar det på höger sida strax under revbenen och prasslar lätt i vänster ljumske. H*n ligger tydligen snett i magen, med huvudet just till vänster.
Efter barnmorskebesöket: Åkte jag hem, tog det lugnt och väntade in käre Mannen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

och pratade med mig :)

jääääääääättefin mage har du, och som sagt, bra mkt större än med F!

Sätesbjudning kan du dock få slippa tycker jag (jämför bara med mig som hade en tjej som låg och prasslade med fingrarna högt upp på högersida större delen av graviditeten!

Hoppas Rocky vänder huvudet ner istället så ni får det lite lugnare nu ett tag framöver!
//M

Anonym sa...

Japp, för det gjorde vi ju! Ett långt och härligt och energigivande samtal med bästabästa väninnan :-) Lajk and want more!!!

Anonym sa...

Finfin mage! Hade du randen med F också?
Vågar nog snart gissa och jag brukar ju har rätt... Ta hand om er!

Anonym sa...

Jojomän, jag hade randen med F också...kanske har vi samma gissning då ;-)