tisdag, mars 10, 2009

Low priority

Snart har jag varit borta från jobbet i fyra månader. En enda gång har jag varit på besök och det var när pyret var ungefär en månad gammal. Dagen därpå blev både Mannen och jag magsjuka.

Jag skäms lite för att jag inte åkt in tidigare. Magsjukan tog visserligen rysligt på krafterna och förra veckan tampades vi ju med förkylningar för alla i familjen utom jag. Och jag kan villigt erkänna att jag hellre åker till en kompis och käkar lunch än att hälsa på jobbet.

Det skulle bli av imorgon hade jag tänkt. Men eftersom jag härjade omkring i stan idag så har jag meddelat att jag skjuter på det ytterligare några dagar och förmodligen blir det på måndag istället.

Jag ser fram emot det men det är ju inte så att jag prioriterar jobbet. Och jag tror jag vet varför...

1 kommentar:

Anonym sa...

Äsch,inte tusan behöver man åka till jobbet titt som tätt när man är mammaledig? Jag tänker inte åka dit alls. ;)