måndag, mars 09, 2009

Mod

Mod är mitt senaste ord. Mod, sinnesnärvaro och uthållighet. Hur hade jag annars vågat och kommit på att lägga ner N i spjälisen igår utan att hon ens blundade istället för att amma henne till sömns? Risken fanns ju att hon skulle vakna upp och så fick vi börja om från början igen.

Så efter att speldosan snurrat sista varvet tog jag inte upp henne utan släckte och lade handen lätt på hennes mage och det var så rysligt näranära att hon somnade av sig själv. Men när jag försökte ta bort handen så vaknade hon till.

Efter lite mjölk så kunde jag lägga henne igen och då somnade hon in själv. Jag tror det är medicinen för att få sova ända fram till fyra som hon då gjorde. Det gjorde däremot inte jag, ovan som jag är över att få sova mer än tre timmar. Men håller den längre sovtiden i sig så kommer jag säkert att sova bättre och bättre jag med.

Inga kommentarer: