måndag, oktober 19, 2009

Nya tag

I går kväll bestämde vi oss för att LillaN skulle somna själv. Vi låg båda bredvid henne i sängen och hon slängde sig av och an emellan oss i nära två timmar. Sen somnade hon och jag fick stoppa fingrarna i öronen för att kunna stänga ute hennes hulkande under ytterligare en timme.

Mannen hade det nog jobbigare än jag. Det brukar ju vara en av varje, en som fixar det och en som knappt står ut. Och det behöver inte nödvändigtvis vara samma person varje gång. Men den här gången tror jag att jag var den starkare av oss. Han var nära att ge upp flera gånger tror jag men vi höll ut och kämpade oss igenom hennes tårar, hulkningar, jämmer och skrik tillsammans. Kanske växte vi till och med av det. Han somnade rätt snabbt, som jag tror, precis som Liten, av utmattning.

Dessutom ammade jag henne bara en gång på natten, första gången hon vaknade efter skriket, cirka en timme efter att hon somnade. Nästa gång hon vaknade lyfte jag bara upp henne och vyssjade henne lite. Hon somnade direkt när jag lade ner henne igen emellan oss i sängen.

Men nu kommer den verkliga utmaningen, att vara ståndaktig så många kvällar som krävs för att det ska bli en trend. Jag tror vi klarar det. Klart vi klarar det *bara inte mina bröst sprängs innan dess*

Universum, sänd lite extra styrka tack! ber Cinks

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jadu, vi har ju stått på oss i närmare 4 veckor nu vad gäller A och believe it or not så har han ju sovit Hela natten i sin säng inatt utan minsta lilla spring eller rop!!!

må detta vara en trend som håller i sig!!!

Tummar till er!

Anonym sa...

och host host nästa steg för er blir att hon inte ska ligga mellan er... för sen kommer den avvänjningen oxå...//M

Cinks sa...

Haha, ja, det får bli nästa steg. Just nu koncentrerar vi oss på att Mannen ska kunna lägga LillaN utan att det blir timmar av gråt. Spjälisen får bli sekundär just nu. Vi är lite inne på att hoppa över spjälisen, ta av benen på sängen i hennes rum och bara använda den. Men än så länge på tankestadium... ;-)

Cinks sa...

Å duktiga, duktiga A som sover själv. Och uthålliga ni som kämpar på!

Anonym sa...

Spjälis har sina fördelar, de kan inte smita ur den.... eller rulla ur den heller...