måndag, december 11, 2006

Det måste börja hos var och en

Jag skulle inte på långt när vilja påstå att Mannen och jag är klanderfritt miljömedvetna. Men något som verkligen är sant är att vi blir bättre och bättre. Det måste liksom börja hos varje enskild individ. Det går inte bara att tänka att "det spelar ingen roll om bara jag..." för jo, alla individer är del av den här planeten och hur våra vatten och marker mår.

Minks har spanat i sin tvättstuga och har lättat kunnat konstatera att hon tvättar miljömärkt. Medlen i vår tvättstuga är också märkta i det kriteriet. Om du är osäker på om ditt tvättmedel lever upp till det skonsamma kriteriet så kan du läsa mer här:
http://www.snf.se/bmv/bmv-register/tvattmedel.cfm

Tvättar, diskar och skurar du miljömärkt?

Läs mer på Svenska Naturskyddsföreningen, här finns supermånga bra tips och en massa bra information om hur du och jag som rymdmänniskor på den här lilla planeten ska kunna bidra till ett bättre klimat att leva i!

Små steg mot att rädda världen av Cinks

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tvättar, skurar och diskar JA, men, hardly håret och kroppen inser jag när jag läser den mkt korta listan över schampo m.m som anses miljövänliga.

men sopsortering ja, förutom det allra viktigaste kanske, kompost,
ska ta en allvarlig funderar över det!//M

Cinks sa...

Kompost som sagt, det är värt att fundera på. Verkar ju supersmidigt!
Kram