måndag, december 04, 2006

Frisyrfundering

Precis som Saring och Anna så går jag i frisyrfunderingar. Jag bara MÅSTE skotta till taket. Pronto! Pinsamt erkännande men sist jag klippte mig var det juli! Herrejisses! Inte konstigt att topparna är kluvna i sju.

Idag har jag tänkt att göra nåt åt det. Droppa in på nåt ställe och säga: "KLIPP!" Tovorna i underhåret bara blir svårare och svårare att reda ut. Det blir nog inte tal om topping.

Men till vilken frisyr då? Och vilken färg? Slingor? Håret är idag lite längre än axellångt och tonat i en mörkbrun ton. Ungefär såhär (även om jag inte alltid ser såhär sensuell ut, höhö...).



Egentligen vill jag våga klippa av det rejält och jag vet att jag kommer att trivas i det...samtidigt som jag kommer att vrålsakna det långa.

En viktig komponent är ju att det passar med de förbaskade glasögonen som jag inte verkar bli av med. *Hmfr*

Så hur ska jag göra? Att tveka verkar ligga i tiden... Som sagt, droppar nog bara in på nåt ställe och säger: "KLIPP!".

Cinks alias "Ambivalent"

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du är modig du! Jag vill också. Men är inte lika modig. Tror jag. Och sen vet jag inte vart jag ska gå ...

Anonym sa...

Hann du in på nån drop-in?

Du är ju alltid en snygging du :)

Jag skulle inte våga köra "kort"-klippning. För kär i mitt långa hår om än något risiga.
//M

Anonym sa...

Idag, today, heute alle leute ... då klipper jag mig!!!!

Anonym sa...

NU var det klippt. Det blev BRA!

Anna sa...

Glasögon är ett aber, jag håller med! Vissa frisyrer är klart snyggare om man inte har brillorna på sig