onsdag, december 27, 2006

Tredjedag jul

Denna dag i historien.
Det här är berättelsen om när en ung mamma fick sin efterlängtade dotter.

Det är två dagar kvar till beräknad födsel. Den blivande tvåbarnsmamman spelar badminton och mår som en prinsessa.

Värkarna börjar på annandagen. Fort åker de in till sjukhuset. En fot tittar ut. Kan barnet som legat så fint i magen ha vänt sig av badmintonspelet? Mamman sövs snabbt ner och ett litet flickebarn med svaga hjärtljud förlöses med akutsnitt.

När mamman är på väg att vakna ur narkosen berättar sköterskorna att hon fått en liten flicka. En som är skär, skallig och har ett storkbett över ena ögat. Mamman som längtat så efter en dotter tror att det är ett trick för att få henne att vakna ur narkosen.

Men det var sant. Det är sant. För den flickan sitter här nu och skriver en blogg om sin egen födelse. Det vill säga min!

Tack mamma för att det var just du som födde mig och för att du i trettiosex år har varit den bästa mamma jag någonsin kan önska mig. Du har följt mig genom livet i medgång och motgång. Idag ska vi traditionsenligt ta en shoppingtur på stan - du och din dotter!

De allra största grattispussarna Cinks kan ge till sin mammi som varit dottermamma i 36 år!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ett försenat grattis på födelsedagen! GOTT nytt ÅR!

//Jag

Anonym sa...

Grattis to you darling :)

Vi hörs senare//M

Anonym sa...

Grattis i efterskott! :)

Saring sa...

Ett STORT VARMT OCH INNERLIGT GRATTIS sådär lite på efterkälken och en väldans stark önskan om att 2007 blir ett perfaår för dig, du ljuva duva!

Cinks sa...

Tack alla för gratulationer! Tja, det kanske inte är så dumt att fylla år ändå... =D