fredag, september 07, 2007

Hänt sen sist

I veckan har jag....

• ...tagit tandavtryck IGEN för att få en bettskena. Det är tredje gången jag gör avtrycken. Vid första besöket hade han-som-gör-skenan semester så jag fick boka in en ny tid. Vi andra besöket tog vi avtryck som tandläkaren inte fick iväg med posten...visade det sig vid tredje besöket. Då fick jag ta om avtrycken. Så i veckan när jag skulle hämta min rosa (!) bettskena så glappade den så mycket att tandläkaren valde att ta om avtrycken hejochhå och nu har jag valt en ljusblå istället som jag ska hämta näst-nästa vecka.

• ...fått min menskopp, lagom som Tant Röd knackade på minsann. Sicken tajming. Betyg: fem bloddroppar av fem möjliga. Alltså, det känns helt galet att stoppa in en grov gummikopp i kroppen men jisses vilka fördelar. För det första har jag inte behövt vara bekymrad över läckage. För det andra har jag kunnat räkna ut ungefär hur mycket jag har blött. Och för det tredje - den känns liksom INGET. För det fjärde så går det ju åt sjukt mycket mindre bindor och tampongen vilket måste vara himmelriket för naturen och för det femte så har jag varit på mycket bättre humör, det är liksom behändigt med koppen.

• ... firat fyraårig förlovningsdag. Vi träffades i ett gathörn vid Odenplan, jag nöp honom i rumpan och han gav mig en vacker, röd ros. Sen pussades vi och gick till favvorestauranen där han bokat bord. Jag var helt galet glad över presenten jag köpt till honom - ett Efva Attlinghalsband med texten "Carpe Diem". Sjukt snygg på sjukt snygg kille som gillar halsband och som är i en fas i livet där meningen med livet är fokus. Gu, vad jag älskar den karl'n! Tack för det, televerket!

• ...firat min älsklingsmoster på hennes jämna födelsedag. Det var gott, kärleksfullt och trevligt att träffas och fira. Moster är nog den person, förutom jag, som analyserar och tänker i samma kaliber som jag - eller kanske till och med ännu mer. Vi förstår liksom varandra och jag känner att jag har mycket att lära av henne. Hon är lite av min mentor, varje gång vi ses får jag nya saker att träna på. Som att sätta upp staket. Det har jag inte varit så bra på tidigare men jag kämpar på!

• ...jobbat som ett svin och pendlat mellan "idag tyckte jag att det var kul på jobbet" och "nä, det här är inget för mig". Närmaste månaderna kommer att visa hur det går, om jag får vara kvar eller inte. Storföretaget ska göra ytterligare personalneddragnigar. Jag ser på framtiden med tillförsikt!

• ...sprungit 16 kilometer på ca en och en halv timme sammanlagt, uppdelat på tre omgångar. Idag var det nära att jag hoppade över men när jag väl kommit igång ropar kroppen efter rörelse och jag trotsade regn och skymning för att ta mig veckans sista (?) femma. Kroppen och framför allt det mentala njuter.

3 kommentarer:

Saring sa...

...och pratat med mig i telefon :-D Längtar SÅ tills vi träffas, tjohoo!

Anonym sa...

Jamen, of kåååsh! Och det förtjänar nästan en egen blogg i sig =D "Den slingriga vägen till första dejten" *hihi* Ska bli Jättekul att ses. Snart!

Anonym sa...

Irriterande med bettskenan. Jag har en isblå. Eller så slängde jag den i flytten eftersom jag ändå inte använde den (och den skulle nog inte passa längre). Men jag hade gnagt några rejäla märken i den så man kanske egentligen borde ha en...

Duktig löpare är du!

Må väl!
//P som är glad att kunna kommentera igen :o)