fredag, september 07, 2007

Informativa fakta om Cinks

Inlindad i en grå fleccefilt en vanlig skön fredagskväll kom jag plötsligt på att jag blivit utmanad av Kapybaran! Så här är åtta saker om mig....

1. Har kunnat göra flickis, salto, frivolt och sidvolt. Numera blir det bara några handvolter på gräsmattan - mest för att kolla att det fortfarande går. Och det gör det! Fortfarande!

2. Har ända sen jag var liten sjungit högt för mig själv när jag går i skogen. Det känns lite terapeutiskt, gör mig glad och har en lugnande inverkan på mig.

3. Första gången jag gick till en frisersalong var jag tjugofyra år. Tidigare hade min hårfriser-moster klippt mig - eller jag själv. Vet ni, det är fantastiskt kul att klippa hår!!!

4. Gillar inte fåglar så värst mycket men skulle ändå vilja bli en ladusvala om jag fick välja i nästa liv. De verkar så livfulla och det måste vara fantastiskt att kunna flyga som de gör.

5. Galopperade barbacka i elljusspåret på en ardenner tillsammans med min bästis när jag var sju-åtta år. Helg galet nu kan tyckas, jättekul då!

6. Har fortfarande inte vuxit i stövlarna i storlek 39 som mamma köpte till mig och som jag skulle "växa i" i tonåren. Kravet för att jag skulle få köpa dem var att jag tog en storlek större än jag hade. Preciiis då slutade fötterna att växa. Undrar om jag har stövlarna kvar nånstans...?

7. Jag har lyssnat på första halvan av Coldplays första skiva minst sex hundra gånger. Eller mer. Men bara halva. Jag har satt på den på kvällen när jag ska sova och somnar oftast efter halva - eller före.

8. Min favoritfärg är svart. Jag känner mig trygg och lugn i svart. Och röd. Det är en ball färg som jag tycker gör mig pigg och fräsch.

Jag för utmaningen vidare till..... *trumvirvel*.... Minks, Binks, Tinsel och Saring.

Alla kan nog reglerna by now, men för formens skull:
Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg som innehåller åtta fakta eller vanor om en själv. I slutet av inlägget utmanar bloggaren fyra nya personer. Glöm inte att lämna en kommentar om utmaningen i deras kommentarrutor på deras bloggar, så att de vet att de har blivit utmanade.

Inga kommentarer: