söndag, september 16, 2007

Utmaning: Affirmationer

Mannen och jag, nä förresten, hela familjen, har i hemuppgift att ta fram våra drömmar för att vi tillsammans ska kunna skapa en bild av vart vi vill tillsammans och enskilt.

Först ska vi leta reda på bilder som beskriver våra drömmar som vi vill uppnå. Vi ska sätta dem på en tavla och se vilka gemensamma nämnare det finns och vilka drömmar som vi har var och en. Lite à la "The Secret".

Här är några av mina affirmationsbilder utan inbördes ordning:
bilder hämtade från matton







Vilka drömmar har du? Vad vill du ha mer av i livet? Allt det du önskar och drömmer om kan bli sant. Jag hade tänkt att utmana några men jag inser att det här måste komma innifrån så om du har en önskan om att något ska gå i uppfyllelse så längta, dröm och tänk att du redan är där så ska du se att det kommer till dig. Jag tror att det är så, prove I'm wrong! Skriv gärna en kommentar här om du har hakat på utmaningen - vilka är dina drömmar?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänker och tänker, och önskar att jag visste, men ja, jag ska försöka ta mig tiden (kanske i helgen) att välja mina bilder! (kan man plocka friskt från Matton eller? for free?)
//M

mariamamman sa...

Ohh vilken härlig utmaning. Jag står inför en stor förändring i mitt liv som kommer innebära en ny epok i livet. detta känns både läskigt och harmoniskt. Just nu är det många drömmar som florerar i mitt sinne. Hur kom du på den geniala iden med att familjen tillsammans gjorde en dröminventering? Har du några tips?

En dröm för mig är att när allt hemskt är över göra en resa med min fina man.

sedan i somras och den tillhör en av favoriterna. Är bara så usel på att blogga själv, får någons slags prestationsångest.

Kommer suga på drömbildskaramellen.

mariamamman sa...

Det föll bort lite text. Jag har följt din blog sedan sommaren och den är så bra tycker jag. Tack för att du ger av ditt liv och jag hoppas verkligen att det kommer en vardag med din dotters diabetes.

Anonym sa...

Minksen: det tar lite tid att få fram målbilderna. Vi gjorde en liten övning i helgen och jag kände att jag fick fram några inre "längtor". Och ja, nä, inte får man sno bilder någonstansifrån på nätet! Dessa är har jag tagit har vattenstämpel och allt kvar så jag hoppas att kära matton har överseende och ser det från den positiva sidan - de har bäst bilder och jag har bara liksom "lånat" dem, var annars skulle jag hitta så bra bilder...*hmhm, true, true*

Mariamamman: Tack för ditt fina inlägg, va glad jag blir =D Vad härligt detlåter med utmaningen du står inför. Har du hört talas om "The Secret"? Filmen finns att hitta på You Tube, en äkta amerikansk blaska med kontentan att du kan göra allt du vill genom att sätta upp mål och jobba mentalt med dem, det är "hemligheten" med att komma dit man vill i livet.

Anonym sa...

Ja jag menade "låna" från matton... (vad ÄR matton?) m vattenstämpel o så....//M

Anonym sa...

Jag vet att affirmationer fungerar.
Och om du väljer att använda dem,
tänk på att affirmationer är mycket starka.
Önska öppet, t ex: -jag vill ha mitt "perfekta" arbete-. Inte ett specifikt arbete, det är kanske gräsligt efter ett tag.
Och önska bara om du verkligen kan acceptera att din önskan slår in.
Ditt perfekta arbete finns kanske i "Kina" eller i "Arvidsjaur".

Målbilder tror jag är mer utvecklande för själen, om du vågar vara ärlig. Det är ju inte alltid som man önskar något fint och vackert :-\.

Lycka till allesammans!
Minks, din målbild är kanske att just nu bara vara - punkt -, utan att vara på väg någonstans. När jag läser ditt inlägg får jag bilden av din känsla som att:
du ligger på en luftmadrass svagt guppande i en söderhavsatoll.

Eller är det jag som vill dit?