onsdag, februari 04, 2009

Recension Spikmatta

Det tog emot att lägga sig på den första gången därför att jag trodde det skulle göra rysligt ont.

Behagligt var det inte första gången, rent fysiskt. Men jag upptäckte däremot att jag fick en djup och bra andning. Obehaget av piggarna satt i mer eller mindre hela tiden men var bara besvärligt första minutrarna. Somnade och snarkade högljutt i en och en halv timme.

Andra gången längtade jag nästan till att ligga på mattan. Jag låg tjugo minuter och hela tiden vid medvetande och kände hur kroppen kunde slappna av.

Tredje gången samma sak, längtan. Troligtvis hjärnans belöningssystem som minns endorfin-påslaget och ser fram emot att få det igen. Sov en timme, sov mycket gott och drömde om att jag försökte se om det blivit märken på ryggen.

Piggarna känns lite extra mycket där jag har ryggbesvär. Efter graviditeten är jag bortdomnad i korsryggen och jag tycker att känseln har kommit tillbaka delvis. Axlarna och skulderbladen där jag är spänd och öm känns också en hel del. Efteråt tycker jag att jag får en avslapning i dessa områden.

Vad det får för långtgående effekter kan jag bara läsa om än så länge men på kort sikt tycker jag att lugnet och den inre styrkan får näring.

3 kommentarer:

Isidor sa...

Jag har inte använt min regelbundet, och aldrig legat så länge som du, men det ska jag nog försöka göra snart.

Heja mattan!!!!

jess sa...

Guh guh - jag måste prova. Dumt bara för 700 o tänk om jag inte gillar den??!!

Kram t dig o lilla goklimpen!

Anonym sa...

Hej!

Jag upplever också att det känns mest där jag är som mest öm. Men visst är det härligt.

Härlig blogg förresten, hittade konstigt nog just hit! Läser ju Minks dagligen. :)

Varma hälsningar Malin (Loe)

Ps vill du kika in hos mig så har Minksan lösen. ;)