måndag, februari 09, 2009

Sjalrapport

Tar en förmiddagsfika med N sovandes i sjalen. Pausar från att sicksacka kanterna på våra egenhändigt tillklippta skötlappar i frotté.

Läste på Fibulas blogg om vikten av att inte ge bebisen för mycket intryck såhär första tiden och hur viktiga sömntimmarna är så jag ska försöka sjala oftare med henne. Fick låna en hug-a-bub av Minks och nu har N sovit flera gånger i den. Gissar att det tar ett tag att vänja in henne vid den innan hon helt och hållet accepterar den.

När jag är själv och när hon är orolig så kränger jag på BabyBjörn istället, den kan jag ju få på mig med en hand samtidigt som jag håller i henne men den får jag också snabbare ont av. Ringsjalen som jag har sen tidigare fattar jag inte hur jag ska använda så den ligger i garderoben.

Inga kommentarer: