fredag, februari 27, 2009

Stormens öga

Och så fortsatte kvällen i samma refräng som på eftermiddagen. Knorr och skrik. Nån middag han inte bli lagad till F innan hon for till stallet, ja, inte till nån annan i familjen heller.

Medan F sadlade och red öronabakåthästen handlade jag och Mannen på Stora Köpcentret. I tio minuter gick det bra sen ville N inte längre. Inte alls. Hon gallskrek - sov - gallskrek - sov till klockan tolv när hon äntligen föll i sömn.

Och sov rekordlånga fyra och en halv timme!

Tre steg framåt och två tillbaka som sagt.

Nu sover hon bara i min famn, i min famn, i min famn. Hostar, nyser och rosslar om vartannat. Vi tar det lugnt. Det får väl vara så några dagar nu tills ovädret drar förbi och förkylningen lägger sig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag gissar att det nog inte var meningen att vi skulle ses i helgen!!

Tänk, så bra, till nästa helg är alla pigga i raska igen :) och liten snorisplutta oxå även om hon inte ska vara bowla eller åka pulka ;)